כאשר אנו נכנסים למעלית ובעזרתה עולים לקומות הגבוהות של הבניין, אנו לא משקיעים יותר מידי מחשבה על ההמצאה המופלאה הזו, שבלעדיה לא הייתה האפשרות לנצל את הבניה לגובה. כאשר תכננו את המעלית לראשונה זה לא היה סיפור פשוט כלל, עד להמצאת המעלית הנוכחית נוסו מעליות בווריאציות רבות ועל ידי כוחות הנעה שונים. גם בטיחות המעלית הייתה נמוכה מאד והיה פחד גדול להעלות למעלית.
כיום, בבנייני משרדים ובבניינים חדשים ניתן למצוא את המעליות חדשניות ביותר. מעליות אלו נעות המהירות עצומה. גם העיצוב הפנימי והחיצוני שלהן הוא ברמה גבוהה מאד. ישנן מעליות בבניינים גבוהים מאד בעולם שמהירות ההנעה שלהן מסוגלת להגיע אל קרוב לקילומטר לדקה.
בישראל קשה מאד להיתקל במעליות אלו. אנו נמצא אותם לרוב בטיולים מסביב לעולם. לעומת זאת, כאן בישראל רמת המעליות נמוכה בהרבה, ובמעליות הישנות ישנן אינספור תקלות. זה מצב מאד לא נעים הוא להיתקע במעלית. כאשר נתקעים במעלית יש להתקשר לחברת שירות מעליות אשר תבוא לחלץ אתכם מתוך המעלית. חברות שירות מעליות טובות, מספקות לרוב שירות למעליות במשך 24 שעות ביממה.
נכון שבארץ אין את המעליות המתקדמות עליהן דיברנו קודם, אך ישנן מעליות מיוחדות לא פחות. דוגמא לזה ניתן למצוא בטיילת בנתניה. בטיילת ישנה מעלית היורדת ועולה אל החוף וממנו בחזרה אל העיר. מעלית זו הוקמה על מנת לתמוך בנכים שירידה רגלית אל החוף קשה להם, אך המקום מזמן הפך לאטרקציה לכולם. גם העיצוב של המעליות הללו הוא אטרקטיבי ונהדר. הן שקופות עם נוף פונה לים. פשוט אטרקציה נהדרת.
ישנם בניינים ישנים בארץ, בהם עדיין לא מותקנת מעלית. והדיירים שמתייגעים מידי יום בעליית מספר קומות ברגל עם קניות או בחזרה מיום עבודה מעייף רוצים להוסיף מעלית לבניין הקיים. בזמן שמתקינים מעלית בבניין קיים מרוויחים כמה ציפורים במכה אחת, כי עם התקנת המעלית, בדרך כלל עורכים שיפוצים וחידושים נוספים בבניין. כמו כן, בעת בניית מעלית חדשה על ידי חברת מעליות דואגים לחזק אותו כך שיהיה עמיד בפני רעידות אדמה.